מחיר הספר |
299.00 ₪ |
לתוכן העניינים של הספר - לחץ/י כאן
כידוע, חובת תום הלב היא עקרון יסוד בדיני החוזים בישראל, והיא מקבלת משנה-תוקף ורלוונטיות ביחסי בנק-לקוח. הבנקים, כגופים פיננסיים בעלי כוח רב, מחוייבים לנהוג בהגינות ובשקיפות כלפי לקוחותיהם, ובמקרים רבים, הפרה של חובה זו מהווה בסיס איתן לתביעות והליכים משפטיים.
מדוע תום-הלב כה משמעותי ביחסי בנק-לקוח? הסיבה המרכזית לכך נעוצה בפערי הכוחות המובנים בין הבנק ללקוח. הבנק הוא גוף פיננסי גדול, בעל ידע מקצועי נרחב, נגישות למידע רב על הלקוח, ומשאבים כלכליים וכוחניים בלתי-מוגבלים כמעט. מנגד, הלקוח הוא בדרך כלל אדם פרטי או עסק קטן, חסר את הידע המקצועי הפיננסי העמוק, ונתון, בדרך כלל, לחסדי הבנק במובנים רבים החל מפתיחת חשבון, דרך קבלת אשראי ועד ניהול השקעות.
פער כוחות זה יוצר "פגיעות" של הלקוח, ולכן מערכת המשפט דורשת מהבנק לנהוג ברמה גבוהה יותר של הגינות, שקיפות ונאמנות מאשר צד רגיל לחוזה. חובת תום-הלב במקרה זה אינה רק דרישה פורמלית, אלא מהותית, שמטרתה להגן על הלקוח מפני ניצול לרעה של כוחו העדיף של הבנק.
ובכל אלה ועוד יעסוק חיבור מקיף זה.